حقیقت تلخ
نوری نوری

در این روز ها حملات و قدرت طالبان روز به روز در حال فزونی است. شورشگری و ایجاد ناامنی توسط طالبان حتی به مناطق آرام شمال افغانستان نیز سرایت کرده است. در چند ماه گذشته ما شاهد حملات انتحاری زیادی در مناطق مختلف کشور بودیم که در اثر این حملات تعدادی زیادی از هموطنان بی گناه ما اعم از پیر و جوان و کودک و جوان جانهای شیرین شان را از دست دادند. در نتیجه بیش از 250 حمله انتحاری بیش از 2000 از هموطنان و مردم عادی کشته شدند. چه کسانی این تسلیحات و بمب هارا برای این شورشیان فراهم می کنند تا مردم عادی و کارمندان بی گناه دولت را به قتل برسانند؟ چه کسانی از بی ثباتی در افغانستان سود می برند؟

با دنبال کردن منبع این تسلیحات و بمب ها  می توان به این سوالات به آسانی  پاسخ داد.

ایران کشوری است که  از وضعیتی که بعد از شکست طالبان در افغانستان به وجود آمده است د ر هراس است و حکومت فعلی افغانستان  را چندان به نفع خویش نمی بیند.محمود بن علی المحمود نویسنده عرب در مقالات خویش دلایل مداخله ایران در امور داخلی افغانستان و تجهیز طالبان از سوی ایران را به روشنی بیان نمو ده است.وی رژیم ایران را متهم به ایجاد نا امنی و تفرقه در کل دنیای اسلام می کند.

وضعیت مردم ایران پس از سی سال نه تنها بهبود نیافته است بلکه و خیم تر هم شده است. میزان فقر در ا بران ثروت مند، ایران نفت خیز، ایران مملو از گازو سایر منابع طبیعی بعد از سی سال به بالاتر از 40 در صد رسیده است. علی رغم همه این ثروت ها شهروندان ایران در این روز ها از محدودیت های زیادی از جمله فقر اقتصادی، عدم و جود حق انتخاب برای شهروندان، فضای اختناق وسلب آزادی های مختلف رنج می برند.اگر وضعیت ایران را از نزدیک مشاهده نمایید بسیار متعجب و بهت زده خواهید شد. و این سوال به ذهن تان خطور خواهد کرد: که پس این همه در آمد های حاصل از نفت و گاز کجامی رود؟ این در آمد ها چطور و در کجا به مصرف رسیده است؟

جواب این سوال چندان هم مشکل نمی باشد. بله عواید حاصل از منابع طبیعی مذکوردر جهت تهیه بمب ها و تجهیزات تسلیحاتی سنگین مورد استفاده قرار می گیرد. این در امد ها هیچگاه برای بهبود وضع زنده گی و رفاه شهروندان ایرانی و همچنبن در  جهت ایجاد زیر بناها و مدرن سازی ایران و توسعه ایران استفاده نمی شود.

رژیم ایران با سرمایه گذاری های گسترده در این زمینه می خواهد تروریسم و عقب مانده گی را به سایر کشور ها صادر نماید.

محمود در مقاله خود انگیزه تهران برای تمویل طالبان شورشی  را  ایچنین بیان می کند: تهران در پی ترویج و گسترش تروریزم و عقب مانده گی در منطقه است و با این کار می خواهد به جهانیان بگوید که کشور های همسایه اش  به جز تروریسم حرف دیگری برای گفتن ندارند.


June 8th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی